Seřízení geometrie náprav

Geometrie  

Geometrii vozu provádíme za pomoci počítačem řízeného vysoce přesného systému. V databázi tohoto přístroje máme data k tisícům vozidel. Vše udržujeme v aktualizovaném stavu. Po měření a seřízení geometrie Vám předáme výstupní protokol o naměřených hodnotách vozu před i po seřízení geometrie.

Co je geometrie kol?

Zjednodušeně řečeno, geometrie kol neboli geometrie náprav vozu je seřízení osy jízdy vozidla, tak aby kola skláněli k vozovce správný uhel. Správné seřízení geometrie Vám zajistí mimo jiné rovnoměrné sjíždění pneumatik a tím se prodlouží jejich životnost. Navíc správné měření geometrie zajistí optimální jízdní vlastnosti Vašeho vozidla ( odstraní se tím velmi časté "táhnutí" vozidla doleva, či doprava).


Co vše se provádí pomoci geometrie?

 
  • kompletní seřízení přední a zadní nápravy
  • seřízení sbíhavosti,odklonů, záklonů rejdového čepu

   

Proč se starat o geometrii kol?

- ÚSPORA NÁKLADŮ, ZVÝŠENÍ KOMFORTU,  
- ZLEPŠENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ
= KVALITNÍ A BEZPEČNÝ PROVOZ



Kdy je vhodné provést geometrii vozu?

Kontrolu geometrie náprav vozidla doporučujeme vždy, když vozidlo utrpí mechanický náraz v oblasti podvozku.

 Nejčastější případy znehodnocení geometrie vozu mechanickým poškozením:
           - díra ve vozovce
           - náraz do obrubníku
           - silniční nehoda
           - vyfrézovaná vozovka

Seřízení geometrie kol není nutné při každé výměně pneumatik z letních na zimní pneu a obráceně. Doporučujeme však provést geometrii vždy když dochází k nerovnoměrnému opotřebení pneumatik nebo v případě montáže nových pneumatik.         

Seřízením geometrie vozu předcházíte nejen snížení životnosti pneumatik ale také špatným jízdným vlastnostem vozidla které mají vliv na bezpečnost provozu. Kvalitně seřízená geometrie vozu pomůže k tomu aby Vaše vozidlo bylo opět „dvoustopé".    

Správným seřízením geometrie snížíte valivý odpor pneumatik a tím zároveň zvyšujete úsporu paliva

Měření geometrie auta je nutné provést po opravách podvozkových částí např. výměny čepů řízení,výměně ramen a pod.

Také doporučujeme provést geometrii kol při koupi ojetého vozidla. Na tomto přístroji není složité odhalit, zda byl vůz např. v minulosti havarovaný, díky opravdu přesnému měření a citlivosti přístroje!

 
Jak laicky poznám špatnou geometrii?

- Jsem si vědom/a že, došlo k mechanickému poškození podvozku nebo kola (např.nárazem)

- Mám nerovnoměrně opotřebované pneumatiky např. nadměrné opotřebení jedné strany 

- Když jedu na rovném úseku vozidlo táhne k jedné straně vozovky

- Mám volant nakřivo např. při jízdě na rovném úseku nesmí být volant natočený k levé ani k pravé straně

- Nelze projíždět zatáčky plynule bez pocitu „vlnění“ vozidla, při průjezdu zatáčkou je vozidlo silně nestabilní

- Vozidlo je po dopravní nehodě

- Na vozidle byl proveden mechanický zásah, měněny podvozkové komponenty např.čepy nebo tlumiče
a geometrie nebyla seřízena